موسسه ی حمایت از کودکان کار رشت

موسسه ی حمایت از کودکان کار رشت

موسسه ی آوای امید مرکزی حمایتی-آموزشی در جهت حمایت از کودکان کار شهر رشت
موسسه ی حمایت از کودکان کار رشت

موسسه ی حمایت از کودکان کار رشت

موسسه ی آوای امید مرکزی حمایتی-آموزشی در جهت حمایت از کودکان کار شهر رشت

نقدی بر دیوار و یخچال مهربانی

 بر دیوارهایی که قرار بود مهربانی را یادمان دهد تنها میخ های زنگ زده ای به جا مانده به سان یخچال هایی که مهربانی آنقدر درونش یخ زد که شیشه ها را شکست و گریخت.

نمی خواهم بگویم که نفس کار بد بود یا هدفی اشتباه داشت ولی وقتی بطور عمیق به این موضوع می نگرم چیزی در قلبم شروع به لرزیدن می کند و حال با هزار پرسش در نقد این گونه طرح ها دعوتتان می کنم به نقدی از حسین احمددوست بر موضوع حاضر

ادامه مطلب ...

جشن سالانه ی کودکان کار

بدین وسیله گزارش می شود که موسسه ی آوای امید در راستای ایجاد فضای شاد و صمیمی مابین کودکان کارٰ, خانواده ها و  جامعه طی تاریخ 27 اسفند 1394 در سالن همایش های سازمان بهزیستی رشت واقع در خیابان تختی با حضور جمعی از مقامات و مسئولین شهری از جمله جناب دکتر رسولی عضو شورای شهر رشت, جناب مهندس مومنی زاده از بزرگواران فرمانداری, جناب دکتر جعفری معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان گیلان, خانم سعیدی و خانم انسان دوست از کارشناسان بزرگوار سازمان بهزیستی, جمعی از خیرین فعال در حوزه ی مذکور و نیز بخش زیادی از خانواده های محترم اقدام به برگزاری جشنی با محوریت کودکان کار نمود که طی آن علاوه بر هنرنمایی گروه های موسیقی و نمایش بومی جمعی از کودکان کار شهر به اجرای موسیقی و آواز پرداختند که امید است حاصل عملکرد گروه مورد قبول چشمان پر مهرتان باشد.

                                                                                                                                                                                                                                                                              با تشکر

                                                                                                                                                                                                                                                                               بخش آموزش

                                                                                                                                                                                                                                                                              موسسه ی آوای امید

ناهار امروز با اداره ی آب های شهر

امروز هم مثل هر روز دیگر از راه رسید، اداره و میز و وسایل بازی و  سکوتی که انتظار سر و صدای آوازگونه ی بچه ها را می کشد؛ امروز هم یک روز دیگر است، روزی که یاد گرفته ایم که اگر خوب و خوش می خواهیمش باید برایش تلاش کنیم نه اینکه فقط آرزویش را داشته باشیم. این را صبح از مجری رادیو پیام یاد گرفتم و دوست داشتم با دوستانم در میانش بگذارم.

راستی ظهر به دعوت خانم اکبرزاده و عمو صفری برای ناهار دعوتیم؛ با همه ی بچه های نازنین آوای امید. با مهدی، علی، مسعود و احمد و بقیه ی بزرگ مردهای کوچک گروه. در اداره ی آب های شهر باران

مدرنیته و مسئله اجتماعی


مدرنیته و مسئله اجتماعی ( مصلح فتاح پور)


اگر مسئله اجتماعی را به این صورت تعریف کنیم که مسئله ای ست که با ارزش های شما زیادی از مردم در تضاد است و مردم راجع به آن در گفتگوهای روزمره صحبت و اظهار نگرانی می کنند و مایل به انجام اقداماتی برای اصلاح وضعیت نامطلوب هستند و یا مطبوعات مدام در این مورد خبر و تحلیل ارائه می کنند و مدرنیته را به عنوان فرهنگ و نظام اجتماعی دوران جدید(بعد از انقلاب صنعتی ) تعریف کنیم که در آن الگوهای کهن و سنتی جامعه در معرض فروپاشی قرار می گیرد در این صورت انسان دوران جدید نیز در فرآیند هویت یابی خود دچار مشکلاتی می گردد.
در حالتی که نهادهای سنتی از بین می رود یا قدرت آنها بسیار کم می شود و در مقابل نهادهای جایگزینی که همبستگی و انسجام اجتماعی را تضمین کنند وجود ندارد وضعیتی آنومیک (ابهام ارزش ها و هنجارها)
 شکل می گیرد.مهمترین مسئله نحوه مواجهه با دنیای جدید است که در آن دیگر از ثبات و پایداری و نوعی نظم که در آن جای همه چیز مشخص است و الگوهای معینی را نظام های اخلاقی در اختیار انسان ها
می گذارند خبری نیست.
(مدرنیته یعنی تجربه فرو پاشی مکرر )
در این شرایط کودکانی که با نهادهای اصلی جامعه پذیری(خانواده و مدرسه) رابطه مناسبی ندارند و در واقع ضعف این نهادها در برقراری ارتباط مناسب با کودکان کار آنها را با چالش هایی به مراتب عمیق تر و وضعیتی به شدت ابهام آمیز قرار می دهد.
فرآیند هویت یابی کودکان کار بسیار مهم است و نظام اجتماعی باید با برنامه ریزی جامع و دقیق در حل مسائل این کودکان بکوشد.

تلگرام

با پیوستن به کانال حمایت از کودکان کار آوای امید ما را در راه خیرخواهانه ی حمایت از کودکان کار که به واقع قشر آسیب پذیر و در معرض آسیب شهرمان می باشند همراهی کنید:

           https://telegram.me/avayeomid